| Hlavní stránka | Seznam rubrik | Fórum | Inzerce | Nápověda | Stahuj | Fotogalérie | Pošta | Odkazy | Aukce |
Jméno:
Heslo:


Registrace
Zapomenuté heslo

Pokud nejste přihlášeni, nemáte přístup ke všem diskusím a dalším funkcím...
  Online jsou:
nikdo
  Posl. registrovaní:
  test
  Ziton
  Fanda
  Doporučená témata:

  • TY a TVŮJ RENAULT

  • NÁLEPKY R21CLUBU

  •   Nejnovější fotografie:
  • Naši miláčci (foto)
  • Naši miláčci (foto)
  • Naši miláčci (foto)
  •   Dokumentace na R21
    Různé dokumentace na renaulty je možno stahovat
    ZDE

      Fotka dne:


      Kontakt
    Renault 21 club
    ICQ: 179653900
    tel:776 556 776
    Marty © 2004 - 2021
    Fórum >> Elektrika >> Výpis:


     (1)   2  | >>


    Dolů  ||  Ukaž poslední příspěvek



    honzousak

    pokročilý

    Příspěvků: 128

    Zaregistrován:
    ..
    Název příspěvku:    4x4-diferenciál   
    v mém turbu quadra je vypínač diferenciálu, newim přesně k čemu a jak to slouží, ale docela mi vrtá hlavou, že během jízdy se někdy z ničeho nic zapne a potom zas sám vypne, nerozumíte tomu někdo???
    Dolů  ||  NahoruIP:84.242.95.xxx  Vloženo:01.03.2006 19:39:57       Odpovědět 


    Jan Kalina

    Odborník..? ..na Renaulty..?

    Příspěvků: 2804

    Zaregistrován:
    10.02. 2006
    Re: 4x4-diferenciál   
    Předpokládám uzávěrka diferenciálu. Ale bližší info nevím, zatím mi to rukama neprošlo. Příležitostně projdu Dialogys, co tam o tom je - jestli vůbec něco.
    Dolů  ||  NahoruIP:85.160.143.xxx  Vloženo:01.03.2006 19:55:05       Odpovědět 


    server

    nováček

    Příspěvků: 21

    Zaregistrován:
    ..
    Re: 4x4-diferenciál   
    bohužel sám 4X4 nemám ale zvažuji přestavbu



    To že ti ta kontrolka bliká může dělat ještě jedna věc a to jednotka ABS podívej se dobře do schématu co je nekde vís a uvidíš tam návaznost na ABS na jednotce by to měl být pin 5 jestli jsem se dobře dívál, jinak elektronika řídí jenom ventil (nejsem si jist jestli tlaku, nebo podtlaku),

    zajímalo by mě jak bylo řešeno zapínání a vypínání 4x4 na 4x2 předpokládám že podobně jako uzávěrka zadního dif. to bylo řešeno vzduchem a ovládala se jím ta viskozní spojka.



    Dále jak již bylo víše řečeno tak uzávěrka se asi opravdu dá "sepnout" jenom při jedničce a zpátečce jinak ani nemá moc smysl 21 není teréni vůz takže uzavření dif. je jenom pomoc na kluzkém povrchu při rozjezdu u teréních vozů je to o něčem jiném, prí dalších převodových stupníích si ji jednotka sama vypne proto tam je šnímač jedničky a zpátečkový má každe auto teda až na vijimky první žiguli, velorexi ty zpátečku ani sériově neměli.



    Jak tu psala monika2 tak vážně bych nezapínal 4x4 za jízdy je to skoro jako kdybi jste při rozjezdu sešláply plyn až na podlahu a snažili se zařadit bez použití spojky, né že by to nešlo ale ty následky, v momentu kdy tam ten převod zaskočí dojde k prudkému rázu do převodového ústrojí a tím hrozí jeho zničení takže 4X4 zapínat jenom když auto stojí (stejný jako u řazení zpátečky)



    na ten článek o QUDŘE jsem narazil již dřív a mám takový pocit že autor to auto viděl jenomna fotkách a neví ani o co jde.



    ještě jeden zásadní rozdíl mezi 4x4 a dvoukolkami je v ABS jiný typ jednotek a celkové zapojení to aby mě někteří nelinčovaly že v uvodu přispěvku píši o tom že vývod z přepinače náhonu jde na pin5 jednotkyABS jelikož u običejných 21 s ABS tam je napojený myslim snímač kola Lev.Zad. no a nejsem si jist ale mislim že při uzavřeném zadním dif ABS neunguje vůbec(chová se jako obyč brzdy s posilovačem) nebo jemon omezeně uzavření dif by zpusobylo zě buduli brzdit pravé zadní kolo tak přes uzavřený dif brzdím i levé jako když se snažíte otevřit okurky víčko si představte jako jedno kolo a sklenici jako druhé točíte jenomvíčkem ale sklenice se otáčí take "je uzavřený diferenciál" v tomto případě je to podtlak ve sklenici (chicht u 21 je to taky podtlak co uzavírá dif) když ale sklenici konečně otevřem tak už jde točit jednotlivímy částmi takřka nezávisle stejně jako když otevřete dif.

    A tohle by dělalo ABSku dost velké problémi jelikož snímá chod každého kola s ovládáním brzdné síly už to není až tak jednoznačné u 21 bez 4x4 se brzdný tlak zadních kol ovládá paralelně tzn. bez rozlišení pravá levá, ale snímá se každé kolo zvlášť.



    jenom ještě ne jenom pro ni moniko2 10000kč se mi zdá za výfuk poměrně hodně hodně a zě bi nebila náhrada bych se hodně divil podívej se na www.vyfuky.cz nebo na www.autokelly.cz do online katalogu tam si kdyžtak opiš čísla dílu a pošli si dotaz na ceny na vyfuky@vyfuky.net asi o 50% levnějši než kelly tam potřebuješ zjistit jenom čísla dílů, řešil jsem podo
    Dolů  ||  NahoruIP:85.160.248.xxx  Vloženo:17.03.2006 19:11:18       Odpovědět 


    Bart

    nováček

    Příspěvků: 18

    Zaregistrován:
    ..
    Re: 4x4-diferenciál   
    Mám stejný problém, částečně byl vyřešen druhým vypínačem. Letošní zimu jsem zjistil, že mi ve sněhu stejně nefungovala uzávěrka, tak závada bude asi někde dál.
    Dolů  ||  NahoruIP:212.80.64.xxx  Vloženo:17.05.2006 14:41:59       Odpovědět 


    Jan



    Příspěvků:

    Zaregistrován:
    ..
    Re: 4x4-diferenciál   
    Taxem něco prolezl a co jsem zatím našel, máš na následujících obrázcích:

    http://1111.cf.cz/images/info_7529.jpg

    http://1111.cf.cz/images/info_7531.jpg

    http://1111.cf.cz/images/info_7533.jpg

    http://1111.cf.cz/images/info_7535.jpg

    http://1111.cf.cz/images/info_7537.jpg

    http://1111.cf.cz/images/info_7539.jpg

    Poslední nevím, jestli k tomu ještě patří - nepřekládal jsem si to, tenhle jazyk nepatří mezi moje silný stránky smile-D

    Mrkni tedy na to a kdyžtak dej vědět, jestli se mám ještě podívat po něčem.
    Dolů  ||  NahoruIP:85.160.159.xxx  Vloženo:02.03.2006 21:03:58       Odpovědět 


    server

    nováček

    Příspěvků: 21

    Zaregistrován:
    ..
    Re: 4x4-diferenciál   
    bný problém asi před 3měsíci



    nakonec to vyřešil argon a zručný svářeč. No a kat fleza, argon, měrolik nerezových drátěnek, a jemně perforovany(děrovaný) plech ale



    tohle nikomu nedoporučuju leda znáte někoho na emisích. spíš si kupte výfuk bez katu (vyrábí se i dnes) ze starého viřízněte čast se



    závitem pro lambdu a navařte na nový díl, výfuk bez kat měl místo něj jenom tlumič (to kvuli proudění horkých plinů které by mohly zničit



    lambdu).



    na závěr bych měl dotaz jak je se zadníma poloosama jejich výdrž a poruchovost, a jak je to s jejich scháněním?



    P.S.:doufám že automechnici mi prominoupoměrně podrobný popis ktery se v něktyrých bodech netýká až tolik tématu.



    P.S.S.:kdy jste někdo věděli o některých dílech na 4x4 zadního náhonu na prodej tak neváhejte a dejte vědět na vvavra@centrum.cz
    Dolů  ||  NahoruIP:85.160.248.xxx  Vloženo:17.03.2006 19:12:52       Odpovědět 


    monika2

    pokročilý

    Příspěvků: 64

    Zaregistrován:
    ..
    Re: 4x4-diferenciál   
    na www.vyfuky.cz jsem se dívala, prolezla jsem celý net, ptala jsem se v autokelly u štangla a nic.takže jedině originál (pokud bych si ho nenechala udělat /materiál, práce/, tak jsem radši koupila originál.jen doufám že něco vydrží) k tomu přepínání 4*4 na 4*2, nerozumím tomu takže jenom z mojí zkušenosti, při přepnutí režimu se ozve zvuk připomínající "vzduchové cvaknutí"
    Dolů  ||  NahoruIP:85.160.147.xxx  Vloženo:18.03.2006 18:22:51       Odpovědět 


    honzousak

    pokročilý

    Příspěvků: 128

    Zaregistrován:
    ..
    Re: 4x4-diferenciál   
    Kde jsi prosimtě sehnal ten druhý vypínač, já nemůžu nikde žádnej sehnat.... Dík
    Dolů  ||  NahoruIP:84.242.95.xxx  Vloženo:17.05.2006 16:20:51       Odpovědět 


    honzousak

    pokročilý

    Příspěvků: 128

    Zaregistrován:
    ..
    Re: 4x4-diferenciál   
    Tak, děkuji ti, moc se v tom nevyznám, angličtina mi taky nic neřiká, ale trochu se v tom porejpu.Akorát bych potřeboval ještě vědět, k čemu je ten diferenciál vůbec dbrej. A ještě jeden problém, asi ho jen tak sám nezapojím, protože v tom spínači jsou ulomený nějaký pacičky, a tak nefunguje, jak má. Ale proč někdy bliká a někdy ne, to fakt nechápu.
    Dolů  ||  NahoruIP:84.242.95.xxx  Vloženo:02.03.2006 21:12:39       Odpovědět 


    Jan Kalina

    Odborník..? ..na Renaulty..?

    Příspěvků: 2804

    Zaregistrován:
    10.02. 2006
    Re: 4x4-diferenciál   
    server: pokud bys uvažoval nad přestavbou 2-kolky na 4-kolku, potřebuješ krom zadní nápravy i převodovku - nebo aspoň její zadní část s vývodem na zadek. Pokud máš převodovku NG9, potřebuješ NG7, jestli UN1, pak potřebuješ UN7. Kdybys dával UN7 místo NG9 a nebo NG7 místo UN1, pak to bude ještě složitější - NG-převodovky mají spojku mechanickou - lanko, kdežto UN-převodovky hydraulickou - hlavní spojkový válec + pracovní spojkový válec - takže i v pedálech rozdíly.

    Jestli to chceš realizovat, sežeň 4-kolku celou funkční a předělávej to z 1 auta komplet. Pokud to bude mít význam - asi bych takhle nemrhal energií, časem a penězma a když 4-kolku - tak si rovnou koupit dobrou bez bastlení, když už ji vyráběli a je taková možnost.
    Dolů  ||  NahoruIP:85.160.139.xxx  Vloženo:17.03.2006 22:58:56       Odpovědět 


    Stiblos

    inventář :-)))

    Příspěvků: 959

    Zaregistrován:
    18.03. 2018
    Re: 4x4-diferenciál + VÝFUK   
    Moniko podívej se do emailu. Poslal jsem Ti obrázek celého výfukového potrubí z www.vyfuky.cz. Když tak se ještě ozvi.J.
    Dolů  ||  NahoruIP:88.146.137.xxx  Vloženo:18.03.2006 19:45:42       Odpovědět 


    Gabriel

    nováček

    Příspěvků: 23

    Zaregistrován:
    ..
    Re: 4x4-diferenciál   
    můžete mi prosím vás popsat, jak vůbec pracuje ta elektronická uzávěrka z R21 2L turbo quadra. na jakým principu pracuje.
    Dolů  ||  NahoruIP:82.100.43.xxx  Vloženo:07.04.2007 23:58:58       Odpovědět 


    Jan Kalina

    Odborník..? ..na Renaulty..?

    Příspěvků: 2804

    Zaregistrován:
    10.02. 2006
    Re: 4x4-diferenciál   
    Já s tím nikdy nejel a na jakým principu je to ve 21ce udělaný, jsem nikdy nezjišťoval. Takže jen co jsem pochopil v souvislosti se zkušenostma s offroadama: jedná se o zadní diferenciál - a funkci diferenciálu asi popisovat nemusím. To, co máš navíc, by měla být jeho uzávěrka - tedy natvrdo uzamknutí, aby se pravý kolo nemohlo točit jinou rychlostí, než levou. U teréňáků se toho využívá při zapadnutí, kdy se odlehčený kolo protáčí ve vzduchu a to, který je na zemi a mohlo by zabírat, se ani nehne. Takže se uzávěrka uzamkne, zadní kola se točí stejně a to na zemi auto vytáhne z marastu. Nebo při rozjezdu na náledí se to využije. Ovšem pozor, při uzamknutý uzávěrce by se nemělo zatáčet - v lepším případě dochází k protáčení vnitřního kola, v horším případě ke zvýšenýmu namáhání soukolí diferenciálu pokud se jede třeba po asfaltu a adheze je velká - tady hrozí poškození minimálně uzávěrky. Takže je to určený pro nezpevněný a kluzký povrchy - sníh, led, bláto, mokrá louka, písčitá cesta apod. - při jízdě po tvrdý cestě a asfaltu je třeba uzávěrku vypnout.

    Ve sporťácích se používají (-li) diferáky se zvýšenou svorností pro lepší adhezi, tam se nic nevolí, "pracuje" to samo. Když máš 100%ní uzávěrku volitelnou, musíš přemýšlet, kdy zapnout a kdy ne.

    Ale jak jsem již napsal, neznám přesně systém 21ky, nejlíp by to bylo popsaný v návodu k obsluze, jak s tím zacházet.

    Jestli někdy bliká kontrolka, pak by bylo dobrý nejdřív zjistit, jestli impuls k tomu bliknutí přichází jen někde od kontrolky, nebo z toho diferáku. Mrkni na ty obrázky a pod auto - jestli tam máš vůbec to, co jsem našel.
    Dolů  ||  NahoruIP:85.160.159.xxx  Vloženo:02.03.2006 21:38:24       Odpovědět 


    server

    nováček

    Příspěvků: 21

    Zaregistrován:
    ..
    Re: 4x4-diferenciál   
    Dáky za radu ohledně převodovky tohle jsem nikdy nezjišťoval.

    koupit si další auto tak by mě rodiče a švagrová asi zabily už teď máme s bráchou malý vrakáč dvě 21 na ND jeden Peugeot 309, Škodovku a další agregát, Opel rekord 1,7 nejaký věci z žigula, pár motorů z jawi 125-250, dva malotraktory homemade, no a z pojízdných R21 NEVADA 2,2, R21 HATCHBACK 2l 12V, Peugeot 309 původně 1.1-2 nevím teď 1,9D takže další vrak neb i pojizdné by už asi nesnesly.
    Dolů  ||  NahoruIP:85.160.93.xxx  Vloženo:18.03.2006 15:01:17       Odpovědět 


    MILAN

    specialista na autodiagnostiku

    Příspěvků: 202

    Zaregistrován:
    ..
    Re: 4x4-diferenciál + VÝFUK   
    Ahoj, něco k výfukům.

    Na stránkách výfuky.cz nabízejí výfuky bosal, obrázky ale mají bez popisů. Tady je odkaz přímo na katalog Bosal, a pokud je v poznámce excl., znamená to že to není pro Quadru.

    http://www.catalogue.bosal.com/pages/exh_system_list.php?query_nr=5&make=RENAULT&model=R21&body=&cartype=2.2&fuel=B

    V katalogu Autokelly u 21tek mají také odkaz na výfuky jen u normálních, u 4x4 odkaz na výfuky není.

    Tak nezbývá než originál, nebo repliku ale musí se upravit.

    Milan.

    Ps.: debata o čtyřkolkách je hodně napínavá. Sám nemám ani páru o tom co se u Renaultů používalo, tak doufám že se dopracujete k nějakému přehledu.
    Dolů  ||  NahoruIP:213.191.104.xxx  Vloženo:19.03.2006 12:04:29       Odpovědět 


    honzousak

    pokročilý

    Příspěvků: 128

    Zaregistrován:
    ..
    Re: 4x4-diferenciál   
    návod k obsluze mám, ale německej, takže nerozumim úplně všemu, ale většině ano, nicméně je tam napsáno, že tu uzávěrku diferenciálu lze použít jen když je zařazena zpátečka, nebo jednička a co nechápu je to, proč se mi rozbliká kontrolka třeba při 150 km/h. Asi pod to budu muset vlízt, až se oteplí.
    Dolů  ||  NahoruIP:84.242.95.xxx  Vloženo:11.03.2006 11:28:38       Odpovědět 


    Jan Kalina

    Odborník..? ..na Renaulty..?

    Příspěvků: 2804

    Zaregistrován:
    10.02. 2006
    Re: 4x4-diferenciál   
    Ta jednička a zpátečka jsou tedy proto, že uzávěrka není konstruovaná pro použití ve vyšších rychlostech - takže hrozí poškození. Je to tedy jen pro rozjezd na kluzkým povrchu a hned potom by se měla vypnout.

    Když to blikne ve větší rychlosti, tak bude asi někde ostrej kabel chytat kostru.

    Zkoušels někdy na místě to aktivovat? Nějaký cvaknutí nebo něco slyšet nebylo? Bývá to ovládaný mechanicky (nějakým táhlem do diferáku - to myslím míval Samurai), nebo elektropneumaticky (to bude myslím tento případ, někde jsem zahlídl zmínku o kompresoru)

    Našel jsem k tý zadní nápravě dokonce celej manuál v *.pdf, ale má to 1.2MB a s mým připojením to v mailu neprotlačím - kdyžtak počkej, až Marty dostane CD a hodí to sem.
    Dolů  ||  NahoruIP:85.160.148.xxx  Vloženo:11.03.2006 19:53:31       Odpovědět 


    monika2

    pokročilý

    Příspěvků: 64

    Zaregistrován:
    ..
    Re: 4x4-diferenciál   
    nejsem žádný odborník, takže do vaší diskuse nepřispěju ničím hodnotným, mám 21 nevadu 4*4 r.v. 89 mám na středovým panelu "ovladač" kde si ručně volím mezi 4*4, 4*2, DIFF.pokud přepnu volbu ozve se cvaknutí, a u DIFF se mi rozsvítí kontrolka, ještě jsem DIFF nikdy nepoužila ani jsem nevěděla jak to funguje,jen jsem dostala dobrou radu, nesmím to přepínat za jízdy.jsem ráda že se toto téma tady objevilo..
    Dolů  ||  NahoruIP:85.160.156.xxx  Vloženo:12.03.2006 19:48:01       Odpovědět 


    honzousak

    pokročilý

    Příspěvků: 128

    Zaregistrován:
    ..
    Re: 4x4-diferenciál   
    pockej, jak si myslela přepínat 4x4 a 4x2??každopádně vím, že ten přepínač mam prasklej, nevěděla bys, kde bych mohl sehnat funkční??
    Dolů  ||  NahoruIP:84.242.95.xxx  Vloženo:12.03.2006 20:02:22       Odpovědět 


    Jan Kalina

    Odborník..? ..na Renaulty..?

    Příspěvků: 2804

    Zaregistrován:
    10.02. 2006
    Re: 4x4-diferenciál   
    Ta Nevada, resp.ostatní "civilní" 21ky mají převodovku jinou, než 2.L Turbo Quadra. U Turba by neměl být volitelnej pohon 4x2, tam je to 4x4 trvale a na kardanu u převodovky je viskózní spojka. Civilní 21ky vycházejí konstrukčně z R18Break 4x4, kde se připojuje zadek mechanicky
    Dolů  ||  NahoruIP:85.160.175.xxx  Vloženo:12.03.2006 20:36:10       Odpovědět 


     (1)   2  | >>





      Kód na Renaulty 21
    Zadej kód vozu:


    Nápověda
      Zkracovač odkazů
    Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz?
    KLIKNĚTE ZDE

      Forum :
    4.5.24, ravik
    Re: Srazy 2024 >>
    22.1.24, marty
    Re: Podekovani 20... >>
    18.1.24, ravik
    Re: Tento web , a... >>
    17.1.24, ravik
    Re: OFF Topic VII... >>
    2.7.23, Jan Kalina
    Re: Srazy 2023 >>
    8.5.23, Mustang
    Re: Inzerce IV >>
    23.7.22, Jan Kalina
    Re: Slovensko 202... >>
    11.1.22, marty
    Re: sbírka 2021 >>
    13.6.21, ravik
    Re: Srazy 2021 >>
    22.4.21, Vatanen
    Re: Digitální t... >>
    30.9.20, Radek
    Re: Avantime, mot... >>
    Zobraz více výpisů
      Poslední inzerát
    26.3.24, renoldak
    Inzerce nabídka auta
    PRODÁM 2 CLIA 1, 2 A 1,4 >>
    26.3.24, renoldak
    Inzerce nabídka auta
    Renault 21 RX 2.2 81KW ROK 87 >>
    21.3.24, Jan Kalina
    Inzerce nabídka auta
    R21 hatchback >>
    17.1.24, Peters
    Inzerce nabídka díly
    Re: 5x R21 na díly >>
    1.10.23, Pavel
    Inzerce nabídka auta
    Nevada >>
    4.12.22, Jan Kalina
    Inzerce nabídka auta
    Re: Nevada ph.2 s AC, 79t. >>
    Inzerce
      Poslední komentáře:
    6.1.21, Martin
    Re: Sbirka
    (k článku: Sbírka na chod r21clubu za rok 2020)
    5.1.21, Cooba
    Sbirka
    (k článku: Sbírka na chod r21clubu za rok 2020)
    16.12.12, petrnevada
    bez titulku
    (k článku: Renault 5 ( možná ) ožije...)
    16.12.12, MILAN
    bez titulku
    (k článku: Renault 5 ( možná ) ožije...)
      Počítadlo
    TOPlist

    Vytvořeno pomocí phpRS.